Blog Gouverneur augustus 2017

Gouverneur’s blog Augustus 2017

In de zomer staan de meeste clubactiviteiten even op een laag pitje. Het landelijke bestuur had in juli echter nog het nodige te doen.

Het DB kwam bij elkaar op 10 juli in Kinderhospice Binnenveld te Barneveld, éen van de landelijke lustrum projecten waar Kiwanis zo uniek mee is. We werden gastvrij ontvangen door directrice Wilma Stoelinga en Ilse Vasterman, die ons een rondleiding gaf die op ons allen een diepe indruk maakte (zie de bijgevoegde foto). Dit geld is goed besteed en Kiwanis Club Barneveld verricht nog regelmatig hand- en span diensten.

VLNR: Det Verhoeven, Ap Lammers, Ilse Vasterman en Peter Pietersen

Op 12 juli gingen we onderweg naar Parijs waar Kiwanis International en Kiwanis Europa (KI-EF) hun gecombineerde conventie hadden. Voor Europa inmiddels de 50e editie. Het was een vrolijk weerzien van vele internationale vrienden zoals bijvoorbeeld de gouverneurs van je eigen jaar, die vormen samen een echte groep en noemen zich "Dream Team 102". Dit jaar zijn al meer dan 120 nieuwe clubs geopend in de wereld en dat is de beste score in tien jaar tijd. Kiwanis leeft en groeit wereldwijd. En terecht, want er is nog zoveel te doen voor kinderen in de wereld.

De Belgen hadden een dubbel succes met de verkiezing van de vice-president voor KI ; Daniël Vingeron. Daarnaast werd Chris Decorte als vice-president voor KI-EF gekozen. Helaas werd onze Frans van der Avert deze keer niet gekozen als Trustee at Large; de eer viel te beurt aan Ernst Schmidt uit Oostenrijk (voormalig KI-EF voorzitter).

Niet getreurd, ook komend jaar is er weer een europese zetel in de board van KI als Trustee waarvoor kandidaten zich kunnen aanmelden. Het lijkt erop dat we in Laren een keuze mogen gaan maken als er meer kandidaten zijn. Extra reden om naar ons congres te komen. Daarover horen we snel meer!

Het loopt goed met de inschrijvingen en ik herhaal mijn oproep: Schrijf je alsjeblieft vandaag nog in voor het congres van 15-16 september.

Martien van der Meer
Gouverneur 2016 - 2017

Tip: neem uw oude cartridges en oude mobieltjes mee naar het congres in Laren. Opbrengst hiervan gaat naar het
Kiwanis Nederland Fonds