15 februari benefietconcert Jostiband

De Jostiband geeft op 15 februari 2018 met diverse vrienden een concert in Theater Castellum. Het concert wordt georganiseerd door Kiwanis. Aan het concert werken onder andere Helemaal Top en Marco Den Hollander vrijwillig mee. Het concert wordt gehouden voor Movement on the ground en voor het Kiwanis kinderfonds Alphen. Kaarten zijn verkrijgbaar bij Theater Castellum.

De opbrengst komt geheel te goede van beide doelen. Movement on the ground helpt kinderen in vluchtelingen kampen in Griekenland en Italië. Kiwanis kinderfonds Alphen helpt kinderen in Alphen aan den Rijn. De Jostiband kent beide doelen en wil zich daar graag voor inzetten. “Het gaat toch deze keer om het doel en niet om ons” verteld Lyan Verburg van de Jostiband. “De leden wilden een keer wat goeds doen toen dat gevraagd werd”. “Movement on the Ground is vooral bekend van Johnny de Mol en ja dat leeft wel bij onze leden. De Kiwanis hebben ons in het verleden geholpen, dus is het wel er leuk om nu wat terug te doen” aldus Verburg.

Gaaf om hieraan mee te mogen werken” meldt Marco Den Hollander “Op 25 mei sta ik solo in Castellum maar dit wordt een topfeestje”. Ook Helemaal Top ziet uit naar het feestje “Het is alweer wat jaren geleden dat we met de Jostiband in Castellum stonden en dat was een geweldige avond.”

Movement on the ground is wel bekend maar wat doen de Kiwanis nu eigenlijk? “Nou” meldt voorzitter Henk Oostdam, “vooral projecten rondom kinderen. Wij ondersteunen de voorleesexpres, diverse scholen met sollicitatie projecten maar ook Dream4Kids. Daarvoor organiseren wij droomdagen voor getraumatiseerde kinderen”. Kiwanis is een wereldwijde vrijwilligersorganisatie. ”Het is best gaaf om met mensen uit de hele wereld samen te werken om kinderen verder te helpen” Dat doen wij in Alphen dus ook graag.