Academy Volkel 3 februari 2019

Lezing en bezoek luchtmachtbasis Volkel
De wereld van het Helikopter trauma team

Anesthesioloog en heli MMT- arts Michiel neemt je mee in de wereld van een Traumateam bij spoedeisende hulp aan kinderen.
Locatie: Luchtmachtbasis Volkel incl. helikopter rondleiding

Zondag 3 februari 2019 10.30 -14.00 met Lunch
Deelname voor: (Aspirant) Kiwanis-leden en partners/volwassen kinderen.
Organisatie: Lindy Ward 06 53 59 30 22 - info@kiwanisacademynederland.nl

Honderden traumavluchten worden jaarlijks ingezet om kinderen te helpen in acute fysieke nood.

Hoe werkt zoiets? Hoe ziet leven eruit van een traumateam? Wat is de impact op kinderen van een dergelijke interventie?

Wat is er veranderd sinds de komst van social media en wat is de impact op zijn werk?

Hoe ziet er een traumahelikopter eruit?

Het medisch team van de traumahelikopter in Volkel rukt in de zomermaanden overdag zes tot acht keer uit. ,,’s Avonds is het rustiger, maar ik heb tegenwoordig ook wel eens zes uitrukken in een nachtdienst.’’

Anesthesioloog en MMT- arts Michiel Vaneker van het Radboud UMC neemt je mee in zijn wereld, samen met Erik van Heumen, helikopterpiloot en lid van Kiwanis Cuijk.

Als vader van een indertijd ernstig zieke dochter, heeft zijn vak een extra dimensie gekregen.

Wil je deelnemen aan deze bijzondere lezing en bedrijfsbezoek en kennismaken met de unieke locatie en de helikopter, hou dan rekening met het volgende:

De locatie is een Internationale luchtmachtbasis. Er is dus altijd een klein risico dat door een plotselinge NAVO-interventie de lezing gecanceld wordt op het laatste moment.

Je kan je uiterlijk aanmelden op 5 januari 2019.

Er mogen geen foto’s gemaakt worden van de basis. Je mag wel bij de helikopter op de foto.

Er kunnen maximaal twintig deelnemers zich aanmelden.

Je ontvangt begin januari een bevestiging van definitieve deelname incl. de adresgegevens.

“Alleen de kosten voor het zieke kind worden vergoed. Voor de rest niets!
Weet je wat het betekent als ouders drie maanden lang, iedere dag acht uur parkeergeld, reiskosten, eten, drinken voor het gezin in het ziekenhuis moeten betalen. Ze doen het omdat ze bij hun zieke kind willen zijn.
Dat is het enige wat telt.
Ik heb mensen in de schuldsanering zien komen, omdat ze van hun kind houden, Dit is ook Nederland!’’

De deelnamekosten zijn € 45,- (je ontvangt een Tikkie).

De opbrengst gaat integraal naar een stichting waar Michiel zich als betrokken arts en ouder voor inzet. Deze stichting ondersteunt ouders en broertjes/zusjes van ernstige zieke kinderen die langdurig in het ziekenhuis liggen. De kosten voor de dagelijkse bezoeken aan het ziekenhuis kunnen enorm oplopen, zonder dat daar enige vergoeding tegenover kan staan.