Art Laren 2019

Internationale openlucht kunstbeurs

Art Laren wordt dit jaar gehouden van vrijdag 14 tot en met zondag 16 juni. Het is al weer de 24e editie van deze kunstbeurs die plaats vindt plaats onder de fraaie bomen van de Brink van Laren. De Brink staat vol met luxe paviljoens die kunstobjecten presenteren uit vijftien landen waarmee het internationale karakter van deze unieke buitenbeurs wordt benadrukt.
Er zullen weer veel sculpturen te bekijken zijn. Art Laren blijkt de ideale plek voor kunst die buiten goed tot zijn recht komt. Dit jaar is er bijzondere aandacht voor de architectuur waarbij de relatie tussen 'kunst' en 'design' wordt benadrukt. Hoofdsponsor is Designa uit Laren. De openingstijden zijn 11:00 - 17:00 uur en de toegang is gratis.

Art Laren wordt georganiseerd door de Kiwanis Club Laren, een wereldwijde serviceorganisatie die zich richt op hulp aan kinderen. De galeries van Art Laren sponsoren dit jaar de stichting Energy4all. Kijk voor meer informatie bij: www.artlaren.nl

Dit jaar is in een grote oplage een prachtig Art Laren Magazine gemaakt waarin veel te zien en te lezen is over de kunstbeurs, de galaries en over de kunstobjecten.

Gooise Haring Party

Op 14 juni wordt weer de Gooise Haring Party gehouden; daar treft de Larense inwoners en politiek de kunstwereld. Het is de ontmoetingsplek van kunst en cultuur. Iedereen is vanaf 17:00 uur van harte welkom.

Beschilderde schapen in Laren

Art Laren heeft dit jaar 10 Larense kunstenaars gevraagd een kunststof schaap te beschilderen in hun eigen unieke stijl. Vanaf 6 juni is elk schaap bij 12 Larense zaken te zien.
Waarom een schaap? Schapen staan synoniem voor het dorp Laren. Al vanaf de middeleeuwen waren er schapenhouderijen in Laren. De bekende Nederlandse schilder Anton Mauve, die in 1885 in Laren is gaan wonen, heeft veelvuldig taferelen met schapen in zijn schilderijen vastgelegd. Alle bontgekleurde schapen zullen tussen 14 en 16 juni op Art Laren te bewonderen zijn.

Op zondag 16 juni zal rond 15:00 uur een veiling plaatsvinden en krijgt elke bezoeker van de beurs de mogelijkheid om een bod op één van deze unieke schapen uit te brengen. De opbrengst van de veiling komt ten goede aan de Stichting Energy4all, een stichting die geld inzamelt om het belangrijke onderzoek naar een medicijn voor energie-stofwisselingsziekten te ondersteunen.

Aan deze leuke actie doen veel kunstenaars mee: Annemieke Vetter, Bettie Bruin, Paulo Otto, Hanneke Setz, Marieke de Jong, Marja Tholen, Gemma van der Zee, Henk Gijselman, Valentijn Zwanikken en Ans van der Zee.

KOM EN ERVAAR KUNST OP 14, 15 of 16 JUNI !