Blog Gouverneur Carel Maass februari 2020

Blog Gouverneur februari 2020

Beste Kiwanis-medeleden,

De tijd gaat snel, gebruik hem snel. Dit gezegde zal velen van jullie bekend voorkomen. Sinds (pas) een jaar ben ik bestuurslid van Kiwanis Nederland, waarvan 4 maanden als gouverneur.

In het begin moet je nog veel zoeken, wie doet wát binnen de organisatie, waar zitten de pijnpunten, wat wil Kiwanis Nederland eigenlijk en op welke manier is dit het beste te bereiken.

Uit mijn beleidsplan:

-Meer democratie! We hebben een ledenraadpleging gehouden rondom de keuze van het lustrumproject. Is goed door de meeste leden ontvangen en met ruime deelname. Wordt vervolgd.

-Meer vrouwen bij Kiwanis. Kiwanis zit in de lift. Er zijn 50 nieuwe leden bijgekomen waarvan 30 vrouwen. Iedereen welkom.

- De update van de website is (met vertraging) uiterlijk eind maart klaar. Problemen met de database in de VS zijn geregeld.

Tijdens problemen geldt nog steeds: waar gaat het over, zijn we bezig kinderen te helpen!

Op dit moment zijn de LG’s druk bezig de fundraisinggegevens van hun clubs te inventariseren. Wij kunnen dan uitrekenen wat de “footprint” van Kiwanis Nederland is. De gegevens tot nu toe zijn zeer indrukwekkend. Nogmaals, de gegevens zijn alleen maar bedoeld om de footprint te achterhalen (zowel in euro’s als uren).

De Elect-gouverneur Piet Derks heeft aangegeven dat hij eventueel, als de leden het goed vinden, 2 jaar gouverneur van Nederland wil zijn. Dit zou ook in mijn ogen de continuïteit van het bestuur alleen maar ten goede komen. Zie het hierboven vermelde .

Het Algemeen Bestuur van Kiwanis International District Nederland heeft dit plan al goedgekeurd.

Begin februari krijgen alle leden meer info toegestuurd en er komt een ledenraadpleging in februari.

In februari en maart zijn weer de regiobijeenkomsten. Ik hoop jullie daar in grote aantallen te mogen ontmoeten.

Het congres is ook dit jaar een eendaags congres: Zaterdag 12 september in de Biesenhof te Geleen.

Klik op deze link voor introductiefilmpje Congres 12 september 2020

Met vriendelijke Kiwanis groet