Blog Gouverneur Carel Maass maart 2020

Blog Gouverneur maart 2020

Zaterdag 29 februari hebben familieleden en vrienden tijdens een indrukwekkende herdenking, afscheid kunnen nemen van Joop Stork. Vorige week overleed Joop Stork te Amsterdam. Hij is 80 jaar geworden waarvan 54 jaar actief lid van Kiwanis Amsterdam. Ik wens zijn naasten heel veel sterkte toe.

In het district Nederland zijn wij druk bezig geweest met de 2e ledenraadpleging van dit jaar. Dit betrof de vraag of het niet beter is een 2-jarig gouverneurschap te hebben.483 leden hebben gestemd, waarvan 13 tegen en verlenging van 2 jaar. Tegenstemmers wijzen vooral op de zwaarte van het gouverneurschap en op het afbraakrisico als er een “mindere” gouverneur komt. Met Piet Derks is het laatste risico klein. Belangrijk vind ik ook dat 1791 leden de mail hebben gelezen.

De lustrumcommissie geeft op de 4-regiovergaderingen nadere uitleg over de samenwerking met “het vergeten kind”. Binnenkort worden de handtekeningen gezet onder de overeenkomst.Inzet van Kiwanis is: kinderen helpen, duidelijke doelen, naamsbekendheid.

In Geleen zijn wij druk bezig met het organiseren van het congres. Wij gaan proberen daar een goede Kiwanis’ dag van te maken, eendaags, traditioneel, maar met veel Zuid-Limburgse accenten. Zakelijk als het moet, maar als het even kan, vrolijk en bourgondisch. In een parallelprogramma laten wij kinderen kennis maken met techniek en chemie. Kiwanis, chemie met kinderen.

De eerste regiovergadering in Roermond was anders van opzet. Geen toespraken, maar interviews. Dat geeft verrassende wendingen in een gesprek.

2e deel van de avond hebben we nagedacht over Kiwanis, het resultaat ervan wordt besproken binnen het AB en is naar alle LG ’s gestuurd.

Langzaam (te langzaam) komen de cijfers van de footprint van de Nederlandse clubs binnen. Het zijn indrukwekkende cijfers. Fantastisch wat de clubs, wat wij samen doen voor kinderen en regelmatig ook voor ouderen in de directe omgeving. Zie YouTube- film KC Kerkrade.

In maart zijn er nog 3 regiovergaderingen. Ik verwacht daar veel Kiwanis-leden te mogen ontmoeten.

Met Kiwanis-groet,

Carel Maass Gouverneur