Blog Gouverneur mei 2019

En dan is er ook nog het eigen werk voor de gouverneur!

Na een druk Europees Kiwanis congres in Italië, waar Henk helaas niet werd gekozen tot trustee, kwam ik zondagavond laat thuis. Maandag moet er toch weer gewoon gewerkt worden en was er ’s avonds ook nog een DB-vergadering van Kiwanis Nederland.

Hoe was het congres vragen Kiwanis ze dan. Tja , je ziet een prachtig Italië, een idyllische omgeving met een fraai meer en je denkt aan lekker eten.

Het congres zelf! Het is er druk. Als gouverneur moet je veel en langdurig vergaderen en je wordt geacht ook aan diverse workshops deel te nemen. Schiet het op met Europa? Europa is een lastig onderwerp. Zoals bekend wil Europa een ‘lossere’ koers gaan varen ten opzichte van de moederorganisatie in Amerika. De cultuurverschillen tussen de USA en Europa zijn toch wel erg groot. Zit er beweging in? Eerst zal men afspraken moeten maken tussen Amerika en Europa. Wat zijn de kaders. Of moeten we eerst in Europa afspraken maken. Kortom ook hier levert een discussie over structuur veel gedoe op. Maar ik zie hard werkende vrijwilligers hun stinkende best doen. Maar er wordt heel veel inzet gepleegd.

Wat het aller belangrijkste is van zo’n congres is mensen te ontmoeten. De sfeer was super, en je merkt dat je dezelfde problemen hebt als in Duitsland of herkenning in Noorwegen.

Hoe gaat het met de AVG?

AVG. Ook dit blijft lastig. Wel de data delen met Amerika of moeten we eerst in Europa de gegevens verzamelen? Echte eindbeslissingen worden moeilijk genomen.

Maar met de mensen praten over, de clubs met hun leden en activiteiten. Dan vinden we elkaar heel snel

Dan is er warmte, inspiratie, groei, ontwikkeling en krijg ik nieuwe energie.

Ik zou er veel meer over willen vertellen, maar zoals ik al aangaf ik moet ook gewoon werken. En Kiwanis heeft deze week al meer dan 20 uur gevraagd en het is pas donderdag.

Det Verhoeven
Gouverneur 2017 - 2018