Blog Gouverneur Peter Pietersen augustus 2019

Vakantie blog augustus

Kiwanis vrienden en vriendinnen,

Eind juni werd de Kiwanis International Conventie in Orlando gehouden. Een goed georganiseerd en wat compacter congres dan gebruikelijk met naar schatting een kleine 3000 leden. Carel Maass en ik hebben veel collega-Gouverneurs ontmoet, hebben gebrainstormd over Kiwanis en workshops bezocht. Download als je er meer over wilt lezen het KI-programmaboek en de ingediende amendementen.
We waren trots op KC Woerden ’t Groene Hart waarvoor ik een mooie trofee en award mocht ontvangen de ‘Signature Project Contest’ van het Kiwanis Children Fund (KCF).

Bovendien ontving Kiwanis Nederland een prachtige onderscheiding (een ‘gouden’ beeld moeder en kind) voor onze inspanning van de afgelopen jaren voor het wereldwijde Stop Tetanus project. Met onze ruim 1 miljoen euro door 2000 leden hebben we een geweldige prestatie neergezet. Dank aan allen daarvoor.

Helaas kon onze Kiwanis International President Poly Lat slechts gedeeltelijk het congres leiden vanwege zijn ernstige ziekte. Het getuigt van wilskracht dat hij toch aanwezig wilde zijn, waarvoor hij een staande ovatie kreeg.

Met veel waardering vermeld ik enkele recente, uitzonderlijke projecten van Kiwanis clubs:

- Duck Race en Running Dinner van Kiwanis Spijkenisse, samen goed voor ruim € 23.500. De opbrengst is voor het ‘Rein Lander Huis’.

- Art Laren van Kiwanis Laren. Voor de 24e keer een succesvolle openlucht kunstbeurs. Naar schatting is € 25.000 gefundraised. Met hopelijk 50% verhoging van de Wilde Ganzen.
- Sponsordiner van KC ’s Hertogenbosch waar mede door de loting en kunstveiling een prachtig bedrag van € 11.000 is bereikt, 50% meer dan afgelopen jaar.
- Wensambulance van Kiwanis Land van Cuijk, met een mooie opbrengst van € 8.000 waarvoor ‘hoverboards’ (stootkussens) voor onder de brancard konden worden gekocht.

Maar ook de vele kleinere projecten en onze doe-projecten zijn uitermate zinvol. Zoals de Ouderen Busreis van KC Geleen, leuke dagen voor kinderen organiseren of werken in de natuur.
Al met al wordt in het hele District flink bijgedragen aan onze missie ‘Serving the Children of the World’. Wil je over deze projecten meer lezen, kijk dan bij de Nieuwsbrieven.

In mijn blog van juli noemde ik het Kids Fun Program. Het idee is dat we tijdens ons feestelijk congres ook een feestje willen geven voor ‘kinderen die het wat minder hebben’. Ik herhaal de oproep om (klein)kinderen mee te nemen (aanmeldformulier) of om een aantal kinderen te sponsoren à € 10. Opgeven graag bij de voorzitter van de congrescommissie: jaappeerenboom@gmail.com.
Kijk bij KidsFunProgram en download onderaan het Infoblad met programma (vanaf 14.45 uur wordt er nog een leuk muzikaal onderdeel Mr Pbone aan toegevoegd).

Inschrijven Congres op 14 september graag z.s.m. via https://www.kiwanis.nl/congresregistratie

Verkiezing Gouverneur Elect

Sjoerd Timmermans heeft laten weten zich terug te trekken als kandidaat Gouverneur Elect. Ik betreur dit omdat na zoveel jaren een verkiezing tussen twee kandidaten goed was geweest voor Kiwanis Nederland. Maar vooral omdat er met name internationaal een Kiwanis onwaardige mailwisseling is geweest die door Sjoerd als vijandig is ervaren. Nadenken over het aanpassen van regels voor de toekomst is prima, maar níet gekoppeld aan een persoon. C’est le ton qui fait la musique!

Hartelijke en zomerse groet,

Peter Pietersen