Blog Gouverneur Peter Pietersen juni 2019

Gouverneursblog juni | Kids Fun Program

Op 24/25 mei werd de conventie van Kiwanis Europa gehouden in Reykjavík, die ik door omstandigheden niet kon meemaken. Tijdens het congres was er een verkiezing voor Trustee Kiwanis International, waar onze Martien van der Meer, naast een IJslander, een van de kandidaten was. Het is jammer dat Martien de verkiezing niet heeft kunnen winnen. (Vanaf oktober is een nieuwe regel van kracht dat het organiserende land geen kandidaat meer mag afvaardigen.) Een verdiend compliment gaat naar Sjoerd Timmermans omdat hij door een ziekenhuisopname van KI-EF president Óskar een deel van de conventie zonder voorbereiding heeft willen leiden.

Graag vertel ik jullie over mijn bezoek aan de Conventie Kiwanis Duitsland, van mijn collega Axel Grötze-Rohen. Het congres werd gehouden in het grote speel- en hotelpark Kalkar aan de Rijn en stond voor een groot deel in het teken van kinderen. Nederland was daar vertegenwoordigd met zes leden en partners. Axel had vooraf aan alle deelnemers gevraagd om een of meer kinderen te ‘sponsoren’ voor € 15, die dan een hele dag mochten spelen in het park en lekkers te eten kregen. Alles onder veilige begeleiding en met busvervoer. De 200 kinderen kwamen uit gezinnen en tehuizen waar zelden een leuk, onbezorgd ‘dagje uit’ mogelijk was. Al met al een vernieuwend congres waar praktische invulling werd gegeven aan onze missie ‘Serving the Children’.
Deze ervaring is voor de congrescommissie Laren een sterke motivatie om het al geplande Kids Fun Program extra te promoten. Graag vraag ik namens de commissie o.l.v. Jaap Peerenboom jullie aandacht voor onderstaand programma. Nodig zelf kinderen uit of geef aan hoeveel je er wilt sponsoren voor € 10. Leeftijden van 6 tot 16 jaar.

KIDS FUN PROGRAM | 14 september 2019 | Beeld en Geluid | Hilversum

KIWANIS staat voor hulp aan kinderen in de breedste zin van het woord. Daarom willen we graag ons eigen ‘jaarfeest’ delen met zo veel mogelijk kinderen. En dan vooral met kinderen die het thuis of elders minder breed hebben en niet vaak een leuke en spannende dag meemaken samen met leeftijdsgenoten.

Kids Fun Program tijdens het Kiwanis congres

In de ‘Beeld en Geluid Experience’ kunnen (Kiwanis)jongeren op een interactieve manier aan de slag met televisie, radio, video en muziek. Ze kunnen zelf het ‘Nieuws’ presenteren, DJ worden, radio maken of schitteren in een playbackshow. Er is veel ruimte voor onderzoek, uitvinden en zelf creëren. Een totaalbeleving, die al kan beginnen op de site www.beeldengeluid.nl

OPROEP: DOE MEE

Wij vragen de congresdeelnemers op zaterdag 14 september zo veel mogelijk kinderen uit te nodigen om naar het speciale Kids Fun Program te komen. En niet alleen eigen (klein)kinderen, maar vooral kinderen die we tot onze doelgroep beschouwen. Die het wat minder hebben.
Voor de kosten hoef je het niet te laten: € 10 per kind inclusief drinken, friet en een snack. Voor begeleiding wordt gezorgd.

Programma: 09.30 - 10.15 Ontvangst in het MCO, kennismaken met groep en begeleiders
10.15 - 10.30 Wandelen van MCO naar Beeld en Geluid, onder begeleiding
10.30 - 12.30 Kids Fun Program
12.30 - 13.15 Lunch
13.15 - 14.15 Vervolg Kids Fun Program
14.15 - 14.30 Wandeling terug naar het MCO
14.30 - 14.45 Muziek Fancy Fiddlers, jeugd ensemble
14.45 - 15.45 Presentatie HenkJan Honing: Kind-Intelligentie-Muziek
15.45 - 16.15 Metropole op School: wordt een MoS ambassdeur!

Laten we samen zorgen voor 100 kinderen

Aanmelden/inschrijven via de downloadbare ingevulde inschrijfkaart aan de voorzitter van de congrescommissie Jaap Peerenboom. Postadres en mailadres staan in het rode vlak.
Geef op het aanmeldformulier de namen aan van kinderen die je zelf meeneemt en stuur/mail deze kaart naar Jaap.
Wil je alleen sponsoren, stuur dan een mail aan Jaap met vermelding van het aantal kinderen à € 10, je naam, woonplaats en club. Dan zorgt de commissie dat kinderen uit de regio worden uitgenodigd. De factuur ontvang je per mail.
#KidsNeedKiwanis

Peter Pietersen, Gouverneur 2018-2019