Blog Gouverneur Peter Pietersen 2018

Gouverneurs blog december

De laatste warme dagen zijn voorbij en we gaan de decembermaand in. Steeds weer een moment van reflectie over je eigen leven, gezin, familie en je omgeving. En vooral nadenken over mensen die het minder goed hebben. Dus ook over wat Kiwanis kan, nee móet, betekenen voor kinderen onder soms zeer moeilijke omstandigheden. Onze missie ‘Serving the Children of the World’ voldoet nog steeds aan een grote behoefte. Laten we daar in onze Kiwanis clubs samen aan blijven werken. De afdruk die je achterlaat, de aandacht die je aan achtergestelde kinderen geeft, maakt je tot een kostbaar mens.

In het vorige blog beloofde ik wat te vertellen over mijn bezoeken door het land. Medio oktober was ik te gast bij de drukbezochte wijnproeverij van KC Woerden ’t Groene hart in het fraaie Kasteel Woerden. Er was een prima sfeer met goede verkopen en alles was tot in de puntjes verzorgd.

Ook in november ben ik op pad geweest naar mooie Kiwanis-momenten. Ap Lammers en ik hebben een goede eerste werkbespreking gehad met kandidaat Gvr-E Carel Maass. Eind november gaat hij naar Ghent Office voor een kennismaking met en training door KI-EF. Kom vooral 12 januari naar de extra ALV in Zeist om Carel en de Strategie commissie te benoemen.

Begin november zijn Paula en ik naar de Wildparty geweest van Kiwanis Rheden de Veluwezoom, met een warme Glühwein-ontvangst, jachthoornblazers en een uitleg met boswandeling door een gids. Tijdens het wilddiner was er een Rad van Fortuin waarbij de fraaie opbrengst ten goede kwam aan de Dream4Kids. Dank voor de goede organisatie en de gezelligheid.

Samen met Henk Oostdam van de commissie Groei en Ontwikkeling (GO) hebben we met de leden van de KYP-satelliet Alblasserdam-Drechtsteden in oprichting een goede bespreking gehad over hun toekomst, net als in oktober met KYP Zeeland en Maastricht. We ervaren veel enthousiasme bij Kiwanis Young Professionals.

Begin november organiseerde KC Geleen, de club van Carel Maass, hun tweejaarlijkse grote project ‘Soiree’, alweer voor de 13e keer. Een flitsende avond in een grote discotheek met als hoofdact zangeres Maan. Er waren 360 gasten die samen met de sponsoren zorgden voor een opbrengst van € 11.000 voor regionale doelen.

Half november hielden de clubs Hilversum-Baarn en Laren (mijn club) weer hun gezamenlijke WijnSpijsDiner gevolgd door een goed bezochte wijnproeverij.

Het bezoek aan de Divisiebijeenkomst Zeeland van LG Willem Rinsema was zoals steeds leerzaam. Met name in Zeeland zijn er bij de zes clubs (plus een dames- en YP-club in oprichting) veel leuke initiatieven en originele projecten, gericht op de regio. Het samen doen van projecten en het bij elkaar op bezoek gaan werkt inspirerend.

Op 22 november bestond KC Rotterdam 50 jaar! En dat werd stijlvol gevierd met een galadiner. Ik mocht namens Kiwanis Nederland een Award uitreiken aan President Siep Adolfs samen met een cheque te besteden aan hun lustrumproject. Er waren ‘Greetings en Best Wishes’ ontvangen van onze KI Trustee Paul Inge Paulsen en van de president van KI-EF Óskar Gudjónsson. Chris Zweers bood een prachtig jubileum fotoboek aan. Wibo Aris uit Curacao is als founder van de club 50 jaar Kiwanis lid, waarvoor hem een Award en pin is aangeboden. Het was een fijne avond bij een geweldige club!

Dit was een greep uit wat er zoal gebeurt binnen een springlevend Kiwanis Nederland. Ondertussen is afstemmingsoverleg gehouden met diverse commissies over beleid, doelen, taken en tijdpaden. Het bestuur is begonnen met de voorbereidingen voor de vier informele en informatieve Regiobijeenkomsten in februari en maart. Let op de uitnodiging die jullie tijdig zullen ontvangen.

Een paar mooie initiatieven voor de aanwending van het verhoogde budget voor communicatie en PR zijn al ontvangen, zoals een regionale advertentiecampagne of een serie korte Kiwanis radiospots. En ook een standaard ontwerp voor uitnodigingen, bedankkaarten, flyers enz. gebaseerd op de foto van het kind met de gekleurde handen, waarmee we onze branding versterken. Heb je meer ideeën, laat het ons weten.

Tijdens de Europese conventie in Reykjavíck wordt de nieuwe Kiwanis International Trustee gekozen. Onze Past Governor Martien van der Meer is één van de kandidaten. Ik roep jullie graag op om met velen naar het mooie IJsland te komen om deel te nemen aan het congres en daar Martien te steunen. En er misschien nog een paar leuke vakantiedagen aan te koppelen; plannen daarvoor worden gemaakt.

Aanmelding voor leden tot 35 jaar voor de Kiwanis Youth Summit van 22-24 maart in Lissabon is nog mogelijk.

KidsNeedKiwanis# Graag tot mijn volgende Vlog met de Nieuwjaarswens.

Peter Pietersen
Gouverneur Kiwans Nederland 2018-2019