BPG Wijnen Bouwmaterialen wint Ondernemersprijs Peel en Maas 2018

In een compleet uitverkochte zaal van DOK6 te Panningen is woensdagavond 31 oktober jl. BPG Wijnen Bouwmaterialen uit Maasbree uitgeroepen tot winnaar van de 9e Ondernemersprijs Peel en Maas 2018. De prijs werd uitgereikt door Wilma Delissen – van Tongerlo, burgemeester van de gemeente Peel en Maas.

In het juryrapport staat over BPG Wijnen Bouwmaterialen “Tijdens het jurybezoek werd duidelijk waarom BPG Wijnen, in de regio ook bekend als “Cemente Pietje”, al vier generaties lang een onderscheidende plek op de markt voor bouwmaterialen weet in te nemen. Wijnen heeft voeling met de markt, blijft zoeken naar innovatie in de bouw en weet steeds een uniek bedrijfselement te vinden waarmee men klanten aan zich bindt. Zo was er in de beginjaren het kalk blussen en werd er in de jaren ’70 een winkel gerealiseerd waar bouwmaterialen en verwerkingsmogelijkheden worden getoond. Ook kwam er de cementmortelcentrale en een uitgebreide “shop-in-shop”-verhuur van machines.

BPG Wijnen heeft gedegen advies voor de particulier en is een echte partner voor de ZZP-er, die bij Wijnen terecht kan voor “One-stop-shopping” van A tot Z.

Er wordt ingespeeld op actuele maatschappelijke ontwikkelingen zoals de energieneutraal-doelen, met materialen voor de markt van (na)isolatie en renovatie.

Maar de meeste indruk maakt BPG Wijnen met de recente initiatieven rondom moderne bouwmethodes en prefab; een ontwikkeling waarmee het bedrijf wederom een onderscheidende stap zet voor de toekomst.”Met de uitverkiezing van BPG Wijnen Bouwmaterialen komt de Ondernemersprijs Peel en Maas ditmaal voor de derde keer in Maasbree terecht.

De Rabobank Publieksprijs is dit jaar gewonnen door People’s Farm uit Maasbee. Het filmpje en de presentatie waarbij de beide eigenaren een rol speelden, maakte op het aanwezige publiek de meeste indruk en daarom wonnen zij overtuigend. Marcel en Yvonne Jcobs kregen de prijs overhandigd door Guul Smeets directievoorzitter Rabobank Peel, Maas en Leudal. Naast BPG Wijnen Bouwmaterialen en People’s Farm waren dit jaar genomineerd: Meeuwis schoenen-mode-sport B.V. uit Meijel, Litjens Metaalbewerking BV uit Panningen en Heldense Kantoor Installaties uit Panningen.

De opbrengst van de avond, die voor de negende maal door de Kiwanis Club Peel en Maas werd georganiseerd, ging dit keer naar het Stichting Leergeld Peel en Maas. Het doel van deze stichting is om alle kinderen te helpen die om financiële redenen niet kunnen deelnemen aan activiteiten die te maken hebben met school, sport, cultuur of vrije tijd. Ook kan de stichting hulp bieden bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets of een computer. Zie ook www.leergeld.nl/peelenmaas Namens Stichting Leergeld Peel en Maas nam Ilse den Mulder een cheque van 5.000 euro in ontvangst.

Foto’s zijn van fotograaf: Dick Holthuis