Een nieuw interactief speeltoestel op 't Plein in Winkelcentrum Hamershof is nu al razend populair

Foto AD © Cees Wouda

Zaterdag 23 november 2019 is een interactieve speeltoestel geopend, waaraan Kiwanis Club Leusden een aanzienlijke bijdrage heeft geleverd. De voorzitter van de Kiwanis Club Leusden, een vertegenwoordiger van Wim Wahle Jeugdfonds en wethouder Kiel opende zaterdagmiddag het nieuwe speeltoestel.

Kiwanis Cub Leusden viert in 2020 haar 25-jarig jubileum en ter gelegenheid daarvan is de jubileumcommissie op zoek gegaan naar een project voor de jeugd van Leusden. De commissie heeft daartoe de jeugdraad van Leusden gevraagd wat dat project zou moeten zijn en die gaf aan dat ze graag een interactief speeltoestel in de ‘vernieuwde’ Hamershof geplaatst zouden zien.

Dit was de start voor Kiwanis Club Leusden om samen met de gemeente op zoek te gaan naar een geschikt hedendaags speeltoestel. Het Wim Wahle Jeugdfonds wou graag, als hun laatste activiteit, meedoen met die ambitieuze project en zo kwam een unieke samenwerking tussen de drie Leusdense partijen - Kiwanis Club Leusden, gemeente Leusden en Wim Wahle Jeugdfonds - tot stand.

"Het resultaat mag er zijn!" aldus Paul Ockerse, de trotse voorzitter van Kiwanis Club Leusden.