Feestelijke lustrumviering op 24 september 2011 in Barneveld

Op zaterdagmmidag/avond 24 september 2011 wordt de feestelijke lustrumviering van Kiwanis Nederland in kasteel en theater de Schaffelaar te Barneveld gehouden. ‘s Middags wordt in het theater het lustrumkado van € 250.000 aan het kinderhospice de Glind overhandigd en is de kick-off van het wereldwijde Kiwanis project STOP Tetanus (ELIMINATE) . Er zijn twee sprekers, waaronder Dr. Wouter de Vries die ons vertelt over zijn jaarlijkse onderzoek ‘Geven aan goede doelen’.

Na zes uur is er een borrel met hapjes en drankjes en walking dinner op het kasteel de Schaffelaar met live cooking op Big Green Egg BBQ’s.

Gouverneur Luit Ezinga en zijn tean verwachten zo’n 450 deelnemers, Kiwanis?leden en hun partners. Er komen een aantal dingen samen op 24 september in Barneveld

Overhandiging € 250.000 aan het kinderhospice de Glind
Ten eerste is 2011 het Lustrum jaar van Kiwanis om precies te zijn het 6e lustrum. Alle Nederlandse Kiwanis clubs hebben samen € 250.000,? bijeengebracht ten behoeve van het in Barneveld te bouwen kinderhospice de Glind. Daarom wordt juist in Barneveld de cheque aan de directeur van de Glind overhandigd.

Kick-off STOP Tetanus project
Ten tweede wordt in Barneveld de kick-off gehouden van het STOP Tetanus project (ook bekend als ELIMINATE) gehouden. Wereldwijd werken Kiwanis clubs samen om voor Unicef in 2015 € 110 miljoen bij een te halen waarmee ruim 100 miljoen moeders tegen tetanus ingeënt kunnen worden.

Samen met Unicef wordt op 24 september het startschot voor dit meerjarige wereldwijde project gegeven. De eerste bijdragen van Kiwanis clubs worden dan bekendgemaakt.

Rapport Geven in Nederland
Ten derde zijn er twee sprekers in het middagprogramma waaronder Wouter de Vries, onderzoeker aan de Universiteit van Amsterdam, die jaarlijks het rapport ‘Geven in Nederland’ uitbrengt.

Viering lustrum in informele sfeer
Ten vierde willen we het lustrum uiteraard onder elkaar als Kiwanis vieren. Vandaar dat er voor Kiwanisleden en partners een feestelijke borrel en walking diner is in het mooie kasteel in informele sfeer. Dit wordt gezellig en stijlvol. Van het congres in Zeeland weten we dat we dat aan Luit (als horeca man) kunnen overlaten. Dus kom in grote getalen ons lustrum meevieren! Zet het al vast in je agenda.

Bestuursoverdracht
Ten vijfde. Voorafgaand aan het bovenstaande programma is in het kasteel de jaarlijkse bestuursoverdracht van Kiwanis Nederland. Hiervoor zijn uiteraard de leden van het oude en nieuwe
Algemeen Bestuur en partners uitgenodigd.

OKÉE Magazine
Tenslotte het zgn ‘nul nummer’ van het nieuwe lifestyle magazine OKÉE van Kiwanis. Luit Ezinga neemt in Barneveld het eerste exemplaar in ontvangst.

Tijdschema (voorlopig):
Bestuursoverdracht van Kiwanis Nederland

Ontvangst voor lustrumviering in theater de Schaffelaar te Barneveld

Lustrumviering

Borrel en hapjes in kasteel de Schaffelaar *)

Walking dinner *)

Ca 21:30
Einde feestprogramma

Overnachting: Bij een hotel in de directe omgeving zullen kamers worden gereserveerd. U moet rechtreeks bij het hotel boeken.

*) Hiervoor wordt een bijdrage van € 49,50 p.p. verwacht.

Het definitieve programma wordt tijdig gecommuniceerd.