Gooise Karavaan 2019

30e Gooise Karavaan

Op zaterdag 9 maart wordt weer onder leiding van Kiwanis Club Laren de 'Gooise Karavaan' verreden. Er rijden bij deze 30e karavaan ruim 80 vrachtwagens met geestelijk en lichamelijk gehandicapten aan boord vanuit de Amerpoort in Baarn door het Gooi en het Eemland.
De beroepschauffeurs rijden vrijwillig. Twee chauffeurs hebben steeds meegereden. Zij worden samen met twee motoragenten, die ook al 30 jaar de karavaan begeleidden, extra in het zonnetje gezet.

De motoragenten loodsen de karavaan veilig door de prachtige omgeving van het Gooi en het Eemland. De stoet veroorzaakt wel enig oponthoud, maar dit bijzondere dagje uit voor de passagiers is dat het wel waard. De organisatoren verzoeken aan het publiek om enig begrip.

De tocht begint rond 11:00 uur bij de zorginstelling de Amerpoort en gaat via onder andere Eemnes, Laren en Blaricum naar Huizen, waar men rond 12:30 uur aankomt.

In Huizen wacht de traditionele pannenkoekenmaaltijd bij Coronel Kartracing, waar dan inmiddels zo’n 500 pannenkoeken door Larense Kiwanians zijn gebakken. Er is een speciale loopbrug aangelegd waarmee de rolstoelgangers makkelijk naar de feestzaal kunnen worden gereden. Coronel verzorgt dit eetfestijn ook al weer 14 jaar.

Om 14:00 uur gaat de karavaan weer verder via o.a. Bussum, Hilversum en Soest richting de Amerpoort in Baarn, waar men rond 15:30 uur hoopt aan te komen.

Ter afsluiting van de 30e karavaan is er een groot feest in de Amerpoort voor passagiers, chauffeurs en motoragenten.

Lekkere pannenkoeken bij Coronel En met dank aan de regiopolitie!

Helaas zal dit de laatste keer zijn dat de motoragenten de karavaan begeleiden. In de toekomst zal de begeleiding anders moeten worden geregeld. Wij zijn grote dank verschuldigd aan alle agenten die de karavaan al die jaren veilig en kundig hebben geëscorteerd.

Inlichtingen: bij Bert Harenberg
Kiwanis Club Laren: bert@mediavision.nl : 06 5335 2736