Kandidaat Gouverneur Elect Piet Derks

Piet Derks stelt zich voor

Beste Kiwanis collega’s in Nederland,

Kiwanis District Nederland (KIDN) is een vereniging die ruim 30 jaar gelden opgericht is om meerwaarde te creëren voor de Kiwanis clubs in Nederland. Het is een vereniging van en vóór de clubs! Wanneer ernaar gevraagd, zullen de meeste clubs antwoorden dat zij van het KIDN bestuur en haar activiteiten weinig weten en vooral weinig merken. Dat wil niet zeggen dat KIDN geen toegevoegde waarde heeft, wel dat de afstand tussen de clubs en KIDN nog steeds erg groot is.

Ik heb mij kandidaat gesteld voor de rol van Gouverneur-elect KIDN om samen met de clubs te identificeren waar KIDN waarde kan en moet toevoegen, en heb ervoor gekozen om niet om als lid van een kritische club in West Brabant aan de zijlijn een afwachtende houding aan te nemen. In alles wat het KIDN bestuur en de diverse commissies initiëren, uitwerken en beslissen moeten zij zich de vraag stellen: “wordt een club hier beter van?”

Plannen bedenken, uitwerken en implementeren en daarna evalueren op succes, kost tijd! Dat is een onmogelijke opgave om binnen de cyclus van één bestuurdersjaar te realiseren. Om effectief te worden en goede contacten met de clubs in het land op te bouwen, zou een KIDN team een paar jaar samen moeten optrekken om aan de gewenste verandering invulling te geven.

Ik wil graag met de bestuursleden van KIDN werken aan het vaststellen van de “purpose” van het KIDN bestuur, passend in de huidige tijdsgeest, en voorstellen generen hoe wij gaan bijdragen aan het succes van clubs. Daarmee wil ik langs de clubs gaan om te vragen wat het bestuur moet doen om ook daadwerkelijk het succes van onze clubs te versterken.

Mijn commitment aan alle Kiwanis clubs in Nederland is om mij in te zetten voor onze missie : “Serving the children of the world”, en voor een KIDN dat waarde toevoegt aan het netwerk van clubs die daardoor lokaal nog relevanter kunnen worden. Ik ben een team builder en goede luisteraar.

Na een ruim 35-jarige loopbaan bij Philips, als leidinggevende van wereldwijde Research and Development teams in de licht divisie, ben ik 4 jaar geleden met pensioen gegaan. Ik ben bijna 20 jaar lid van een Kiwanis club.

Piet Derks

Kiwanis Halderberge - Rucphen