Kandidaat Gouverneur Elect Sjoerd Timmermans

Sjoerd Timmermans stelt zich voor

Lid van KC Den Haag sinds 1991, 2 jaren onderbroken door een lidmaatschap van KC Groningen.

2 keer President van KC Den Haag, 2 jaar LG van Divisie 11 en

Gouverneur (Distinguished) van 2008-2009.

Voorts 2010-2013 Trustee van de Kiwanis International Board

District Coördinator Eliminate/Stop Tetanus, later samen in het team met o.m. Gert van Lieshout.

KI-EF President van 2016-2017.

Gehuwd met Marianne, 2 zonen en 4 prachtige kleindochters.

Waarom nog een keer kandideren voor Gouverneur – Elect van KIDN?

Afgelopen jaar meldde ik mij als kandidaat omdat nog niemand was voorgedragen, wel met de

Mededeling dat ik me zou terugtrekken als er iemand zou worden genomineerd.

Toen Carel Maass genomineerd werd heb ik mij teruggetrokken.

Dit werd door een ruim aantal Kiwanis leden niet zo geapprecieerd.

Vandaar dat mijn club en ik zich daarover hebben beraden en

ben ik opnieuw genomineerd en wel om 3 redenen

1. De afgelopen jaren hebben mij een schat aan ervaring opgeleverd. Ik mocht ver over de grenzen kijken en veel districten en clubs bezoeken. Ook is er een gigantisch nationaal en internationaal netwerk ontstaan wat dienstbaar kan zijn voor Kiwanis Nederland.

Belangrijk voor mij is ons uiteindelijke doel: Serving the children in the world. Ook wel Kids needs Kiwanis. Daar draait het uiteindelijk om. Als je als Kiwanisclub je daaraan niet meer confirmeert en een soort van sociëteit bent is het tijd voor een echte wake-up call.

Voorts sta ik voor een transparante organisatie, voor verjonging van alle clubs en bovenal voor veel meer vrouwen binnen ons district, niet alleen in de clubs maar ook in het landelijk bestuur!

1. Europees is er veel aan de hand. In 2011 lanceerde ik in de KI Board het Coca Cola model, waarbij regio’s als Europa veel meer autonomie zouden krijgen. Vele jaren van discussie volgden en uiteindelijk werd tijdens de Conventie in Toronto het amendement om affiliates en subsidaries toe te staan, met grote meerderheid aangenomen.

Daarna volgde discussies binnen Europa en kwamen juristen aan bod. Helaas is het na 4 jaar nog steeds niet gelukt om een en ander te realiseren. De verwachting is dat dit in 2020-2021 zijn beslag zou kunnen gaan krijgen.

Dit nieuwe model is een beetje mijn kindje en het zou fantastisch zijn ook aan de realisatie ervan te kunnen bijdragen. Hopelijk gunt ons district mij die kans.

1. Binnen ons district klinkt de roep om de statuten aan te passen m.b.t. elektronisch stemmen.

Het is inderdaad niet meer van deze tijd, dus de hoogste tijd om dat te gaan proberen.

Helaas kan dat niet binnen een district maar zal dat internationaal dienen te gebeuren. Mijn club zal een amendement indienen bij Kiwanis International om tijdens de volgende conventie in Indianapolis te behandelen. Het zou goed zijn als veel clubs dat amendement ook indienen. We zullen de concepttekst tijdig aan alle clubs toezenden.

Op dit moment is er uitgebreid contact met de Governance medewerkers van KI. Als trustee mocht ik 2 jaar in de Governance Committee zitting hebben, waarvan het laatste jaar als voorzitter en heb goede contacten daar. Door mij te kiezen kan ik naar Indianapolis om het amendement te presenteren en te verdedigen.

Ik hoop dat deze 3 redenen je overtuigen om mij te kiezen als Gouverneur-Elect!

Sjoerd Timmermans,

Kandidaat Gouverneur-Elect 2020-2021