Kindervakantieland Wijnproeverij

Kiwanis overhandigen cheque aan Kindervakantieland

Kindervakantieland werd blij verrast door leden van de serviceclubs Kiwanis Laren en Hilversum-Baarn. In het vakantiehuis van Kindervakantieland op De Kemphaan (Almere) werd een cheque van € 5.600 overhandigd aan scheidend voorzitter Tiny Coens. Ook Henk van Slooten, de inmiddels 90-jarige oprichter van Kindervakantieland was erbij. De Kiwanis zamelden het geld in met een halfjaarlijkse exclusieve wijnproeverij. Na elke proeverij wordt een cheque uitgereikt, zoals eerder aan 'Art for All' en de 'Mentelity Foundation'.

Kiwanis ondersteunt projecten voor kinderen die het moeilijk hebben. “Daarom is Kindervakantieland een prachtig doel voor ons,” zei Jaap Bos, president van Kiwanis Hilversum-Baarn. “Een plek waar kinderen die het thuis lastig hebben, even een week onbezorgd kind kunnen zijn.”

Ook dit jaar hebben een kleine 200 kinderen een onbezorgd weekje op Kindervakantieland kunnen beleven. Dankzij de gulle gift van de Kiwanis kunnen kinderen die het nodig hebben ook volgend jaar weer terecht op Kindervakantieland.