Kiwanis Awards uitgereikt

Tijdens het Jaarcongres in Zierikzee (16 april) werden onder meer de jaarlijkse Kiwanis Awards uitgereikt. De Club Award ging naar KC Doetinchem de Graafschap, de Individuele Award werd toegekend aan Arnold Israël, hoofdredacteur van Kiwanis Magazine en lid van KC West-Friesland en de Gouverneur Award was voor Marcel Willemse van KC Zierikzee Schouwen Duiveland.

De Club Award

De Club Award wordt toegekend aan een club die een fundraisingproject heeft uitgevoerd in de zin van de doelstelling van Kiwanis ‘Serving the Children of the World’, dat op bijzondere wijze aan een aantal eisen heeft voldaan. KC Doetinchem de Graafschap krijgt de Award voor het project Sailing Kids. De Award werd, samen met een cheque van € 1.000,- overhandigd door Commissaris van de Koningin Mw. Karla Peijs.

De Individuele Award

De Individuele Award is een Award voor een Nederlands Kiwanislid dat zich op nationaal en/of internationaal niveau gedurende een aantal van minimaal 10 jaren buitengewoon verdienstelijk heeft gemaakt voor het Kiwanis District Nederland. Deze omschrijving past geheel op Arnold Israël die zich al meer dan 10 jaar vol overgave inzet voor KiwanisMagazine en het blad gedurende een reeks van jaren alleen in de lucht heeft gehouden. De prijswinnaar zelf kon helaas wegens ziekte niet aanwezig zijn. De Award werd overhandigd door burgermeester Rabelink van Schouwen Duiveland en in ontvangst genomen door mede-redactielid Gert van Lieshout. De prijs zal Arnold Israël op een ander moment persoonlijk worden overhandigd.

De Gouverneur Award

Naast de Club Award en de Individuele Award is er nog een speciale Award die kan worden toegekend door de Gouverneur van het lopende jaar aan een persoon of aan personen, een club of meerdere clubs tezamen of een commissie, deel uitmakend van het Kiwanis District Nederland, voor een bijzondere activiteit in het belang van het District of een project in de zin van de doelstelling van Kiwanis ‘Serving the Children of the World’.

“Wanneer het een lid van je eigen club betreft, moet je altijd extra kritisch zijn”, vond Gouverneur Luit Ezinga. Niettemin meende hij dat Marcel Willemse de Award ruimschoots verdiende vanwege zijn onvermoeibare inzet voor de Spinning Marathon.