Kiwanis Club Tilburg Hart van Brabant organiseert Ontbijtfilm

Op zondag 3 oktober vindt onze - inmiddels traditionele - ontbijtfilm plaats. Dit jaar willen wij de opbrengst opdragen aan P.I.School de Hondsberg.

De Hondsberg is een school voor speciaal onderwijs voor kinderen met een verstan-delijke beperking en/of gedragsproblemen. Op dit moment zitten er 160 leerlingen op deze school in de leeftijd van 4 tot 18 jaar. Een groot deel van de doelgroep komt uit de regio Tilburg. De school beschikt over twee speelplaatsen, één voor de jongste en meest kwetsba-re kinderen en één voor de grotere jeugd. Beide speelplaatsen zijn dringend toe aan een opknapbeurt. Veel materiaal is kapot, afgebladderd of ontbreekt simpelweg. Zo is er voor de kleinste kinderen alleen een kleine zandbak en wil men de grotere jeugd graag actief krijgen met sport en spel.

De leerlingen hebben een complexe problematiek en ervaren beperkingen in de om-gang met anderen. Die problemen manifesteren zich ook op de speelplaats. Een kansrijke, leerzame en actieve buitenspelomgeving zorgt niet alleen voor speelplezier maar leidt ook tot ontwikkeling. Daarom is verbetering van de speelplaats zeer noodzakelijk om optimaal aan te kunnen sluiten bij de ontwikkelings- c.q. spelbe-hoefte van de leerlingen. U begrijpt dat de school hiervoor financiële middelen nodig heeft. Om deze plannen te kunnen uitvoeren is de school aangewezen op sponsoring of giften. Er liggen al plannen klaar om de speelplaats voor de allerkleinsten aan te passen. Nu de middelen nog om dit waar te maken!

Kiwanis Club Tilburg Hart van Brabant heeft dit project gekozen om er mede voor te zorgen dat de plannen ook realiteit kunnen worden. Wat is er mooier dan mee te kunnen werken aan extra ondersteuning voor dit prachtige traject waarbij jonge scholieren die al een achterstand hebben opgelopen, kansen krijgen zich verder te ontwikkelen?

Wij ontvangen u graag bij onze, inmiddels traditionele, ontbijtfilm.

De ontbijtfilm vindt plaats op zondag 3 oktober a.s. van 9.00 uur tot ca. 13.30 uur. Het ontbijt wordt verzorgd door de medewerkers van Prins Heerlijk. Gezien de grootte van het gezelschap vindt het ontbijt plaats in de Bibliotheek Mid-den- Brabant, Koningsplein 10, Tilburg. Daarna wordt de film vertoond in een van de zalen van bioscoop MustSee Tilburg aan het Pieter Vreedeplein 174. We sluiten af met een glaasje en een hapje.

De kinderen van P.I. School Hondsberg rekenen op u!