Kiwanis Ede organiseert dag voor gezinshuiskinderen

Op zaterdag 22 september zette Kiwanis Ede op het terrein van de Edese ijsvereniging een dag vol leuke activiteiten voor kinderen uit de gezinshuizen van ’s Heeren Loo op touw. In samenwerking met verschillende organisaties uit de omgeving bezorgden zij de kinderen een prachtige dag.

Kiwanis Ede ondersteunt lokale goede doelen in de gemeente, waarbij kinderen centraal staan. Zij leveren hierin een bijdrage in de vorm van organisatie, vrijwilligers of bijvoorbeeld financiële ondersteuning vanuit sponsoracties. Kiwanis werkt hierin ook samen met andere lokale organisaties. Tijdens de dag die Kiwanis Ede organiseerde voor de gezinshuiskinderen van ’s Heeren Loo kregen zij onder andere ondersteuning van de Sport Service Ede. Andere lokale organisaties leverden ook een bijdrage in de vorm van materialen of de verzorging van een activiteit. Zo konden de kinderen vuur maken onder leiding van scouts van de Waterscouting, waren er springkussens geregeld door de Edese Brandweer en konden de kinderen zich uitleven op de steps van Veluwe Step. Dankzij de inzet van Kiwanis Ede hebben de kinderen uit de gezinshuizen een hele fijne dag gehad. (bron: Ede Stad)