Kiwanis Heerhugowaard reikt 2 cheques van elk 2.000 euro uit.

Kiwanis Club Heerhugowaard e.o. reikte op woensdag 20 december 2 cheques van elk € 2.000,- uit aan de stichting ‘Turn-Over’ en de stichting ‘Cystic Fibrosis’. Deze uitreiking vond plaats in hotel restaurant De Buizerd aan de Spoorstraat in Noord-Scharwoude.

De Kiwanis Club Heerhugowaard e.o. is een serviceclub, vergelijkbaar met Rotary en Lions. Dit jaar organiseerden zij voor de derde keer de banketletteractie. Een groot aantal banketletters zijn er dit keer verkocht en gebakken bij de zeer bekende Patisserie A.C. de Boer uit Alkmaar. Kiwanis heeft bij de patissier een goede korting kunnen bewerkstelligen waardoor het bedrag van 4000 euro is gehaald.

Namens de stichting ‘Turn Over’ ontving Jurriaan Peperkamp de cheque van 2.000 euro en vertelde hoe er door de stichting regionaal een professionele intensieve coaching wordt verzorgd om jeugdigen, die steun of een tweede kans nodig hebben fysiek en mentaal te begeleiden en motiveren naar (vrijwilligers-) werk en nieuwe verdere vaardigheden.

Ilja Borgart ontving namens de stichting 'Cystic Fibrosis' de cheque van 2.000 euro en gaf een heldere uitleg over de ziekte Cystic Fibrosis. De door Kiwanis H.H.W. aangeboden cheque zal besteed worden aan het baanbrekende onderzoek naar nieuwe medicijnen die de oorzaak van CF aanpakken. De kleine groep mensen die al zulke medicijnen gebruikt zijn daarmee niet genezen maar hebben er wel veel baat bij. Hopelijk dragen wij hierdoor bij aan de doelstelling van de Nederlandse Vereniging Cystic Fibrosis om binnen 5 jaar voor alle 1550 mensen met CF in Nederland dit soort medicijnen beschikbaar te hebben.