Kiwanis Utrecht overhandigt 5500 Euro aan Stichting Jarige Job

Bas Stange van Stichting Jarige Job ontving 5500 Euro uit handen van Martien Agterberg van Kiwanis Club Utrecht. Dit is de opbrengst van de banketstavenactie van Kiwanis in december 2018. En dat is goed voor zo’n 160 verjaardagsboxen voor kinderen die anders hun verjaardag niet kunnen vieren. Dank aan alle kopers van banketstaven!

Stichting Jarige Job
Voor veel kinderen is een verjaardag met cadeaus, visite en trakteren op school vanzelfsprekend. Wist je dat voor ruim 60.000 kinderen in Nederland dit niet vanzelfsprekend is? Zij kunnen hun verjaardag niet vieren omdat er thuis te weinig of zelfs geen geld voor is. Op hun mooiste dag van het jaar krijgen zij geen cadeau, hangen er geen vrolijke ballonnen en kunnen zij niet trakteren op school. Uit schaamte melden ze zich soms zelfs ziek. Stichting Jarige Job helpt deze kinderen én daarmee het hele gezin door in ieder geval de belangrijkste dag van het jaar wél mogelijk te maken. Jarige Job geeft geen geld maar een verjaardagsbox ter waarde van € 35,-, met alles erop en eraan. Zoals slingers, ballonnen, taartmix, traktaties voor op school, wat lekkers voor thuis en cadeautjes. Ruim voor de verjaardag van het kind krijgen de ouders de Jarige Job verjaardagsbox. Zij zorgen ervoor dat het huis versierd is, dat de taart gemaakt is, cadeautjes zijn ingepakt en de traktatie voor op school klaar staat. De kinderen hebben meestal geen idee van het bestaan van Jarige Job. Hierdoor wordt een verjaardag weer een echt gezinsfeest!

Kiwanis Utrecht
De doelstelling van Kiwanis is 'Serving the children of the world'. Kiwanis Utrecht richt zich op ondersteuning en talentontwikkeling van kinderen, meestal in stad en regio Utrecht. Kiwanis Utrecht steunt daarbij verschillende goede doelen; ontwikkelt activiteiten, ondersteunt met advies, en soms met geld. Vaste goede doelen van Kiwanis Club Utrecht zijn: Stichting Jarige Job, Jeugd Fonds Cultuur Utrecht, IMC Weekendschool Utrecht, Stichting Tussenthuis en Stichting Kiran Namaste.

foto: Henk Wind, Kiwanis Club Utrecht