Martien van der Meer kandidaat Trustee

Beste Kiwanis vrienden,

Graag stel ik mij verkiesbaar als kandidaat trustee voor de Kiwanis international Board namens ons District. Komend jaar zal daarvoor opnieuw een zetel voor een Europese kandidaat beschikbaar komen. Tijdens ons congres te Venray wordt uitgemaakt wie daarvoor namens KIDN wordt gekozen.

Er zijn voor mij drie zaken waarvoor ik wil gaan in die nieuwe rol:

-met hart en ziel wil ik me blijven inzetten voor alle kinderen in de wereld , na Unicef zijn we de grootste organisatie die zich speciaal daarvoor inzet en daar mogen we trots op zijn

-ik wil een bijdrage leveren aan het internationale Kiwanis bestuur, vanuit Europees perspectief en specifiek het vlot en goed afronden van de nieuwe positie van Europa in de Kiwanis structuur (dit is in gang gezet en schiet nog niet op)

-via de contacten met andere landen en districten komen tot nieuwe "sharing best practises", goede praktische plannen die in hun succes hebben bewezen en die we met elkaar kunnen delen (denk aan ledenwervingsacties, publiciteit of geslaagde community projecten)

Het is in beginsel goed dat Kiwanis -ook internationaal- een democratisch gekozen board heeft. Het is een krachtig model waarvan de structuur plat is, de overhead klein en daarmee de administratieve kosten relatief laag. Natuurlijk valt er ook internationaal bestuurlijk nog genoeg te verbeteren (bureaucratie, wegnemen van drempels om te stemmen, alternatieve lidmaatschap- en clubvormen ) en te moderniseren (digitaal communiceren en vergaderen) . Zodat we door kunnen gaan met ons goede werk voor kinderen. Ik geloof in de aanpak waarbij alle leden de overhead financieel dragen (via ons lidmaatschap) zodat alle opbrengsten van activiteiten in zijn geheel naar onze goede doelen gaan. "Kiwanis is een NGO zonder strijkstok!"

Mijn persoonlijke drijfveren; ik wil helpen de wereld écht beter en leefbaarder voor kinderen te maken en als deelnemer in een groter verband heb je dan meer impact. Kiwanis heeft die wereldwijde impact. Door actief luisteren, aanpakken en doorzetten komen we verder om in teamverband resultaten te boeken. Die eigenschappen neem ik mee en komen goed van pas. Ik wil jullie daarom vragen om op 15 september naar Venray te komen. En op mij te stemmen.

Met vriendelijke Kiwanis-groet,

Martien van der Meer