Matthäus Passion in de Grote Kerk te Venray

Matthäus Passionin de Grote Kerk
Het Utrechts Studenten Koor en Orkest (USKO), dat dit jaar haar 65 jarig bestaan viert, voert al een aantal jaren tijdens de vastenperiode werken uit van Bach. Afwisselend wordt de Hohe Messe, de Matthäus Passion en de Johannes Passion ten gehore gebracht. Zondag 21 maart 2010 wordt in de Grote Kerk van Venray de Matthäus Passion uitgevoerd.

De Matthäus Passion is een oratorium gecomponeerd door Johann Sebastian Bach. Het is één van zijn bekendste composities en één van zijn langste. De Matthäus-Passion vertelt het lijdens- en sterfverhaal van Jezusvolgens het Evangelie van Matthäus. Het USKO staat onder leiding van dirigent Gillis Michels. Solisten zijn: Marijn Zwitserlood (Jezus), Roderik Blom (evangelist), Klaartje van Veldhoven (Sopraan), Petra Stoute (Alt), Dolf Drabbels (Tenor, afkomstig uit Venray) Paulina Cerna Huici (Gambiste) en Job Hubatka (Bas). Het optreden van USKO is dit jaar in samenwerking met de Zangers van St. Frans uit Venray.

Ook dit jaar wordt het concert mogelijk gemaakt door van Van der Putt Advocaten en neemt Kiwanisclub Schieëpersland de organisatie voor haar rekening.
De opbrengsten van het concert zijn verbonden aan een goed doel. Dit keer is gekozen voor een landelijke Kiwanis project nl. het meefinancieren van een kinderhospice in Barneveld.

Toegangsbewijzen kosten 15 euro per stuk en zijn verkrijgbaar door het gewenste aantal bewijzen x dit bedrag, over te maken op bankrekening 12.44.38.741 t.n.v. Stichting Fundraising Kiwanis. Op uw overschrijving dient u duidelijk uw naam en adres te vermelden. Na ontvangst van het geld worden u de toegangsbewijzen toegezonden. Kaarten zijn ook verkrijgbaar bij boekhandel Van den Munckhof, Hofstraat 6 te Venray.

Voor meer informatie kunt u bellen (na 19.00 uur) met; M. van Tiel (0478-569413),
P. Looman (0478-550596), J. van der Weiden (0478-588682).