Oostappen Groep Vakantieparken steunt project Kiwanis

5 jaar lang gratis vakanties i.s.m. het Nationaal Fonds Kinderhulp

Hoek, 22 oktober 2014 – Bij Peter Gillis, directeur van Oostappen Groep Vakantieparken staat “vakantie voor iedereen” centraal. Maar ook in Nederland zijn er veel gezinnen met kinderen voor wie een vakantie niet vanzelfsprekend is. Daarom steunt Peter Gillis vanaf volgend jaar het project van Kiwanis Zeeuws Vlaanderen / Stichting kidsvaKANSie Zeeuws Vlaanderen i.s.m. het Nationaal Fonds Kinderhulp. Gedurende 5 jaar zal iedere week een vakantie worden geschonken, in totaal 260 vakanties, waarvan De Oostappen Groep Vakantieparken de helft gratis ter beschikking stelt op één van de 12 vakantieparken in Nederland en België, hiervoor is Vakantiepark Marina Beach in Zeeuws Vlaanderen geselecteerd.

Het motto van de Oostappen Groep Vakantieparken is “vakantie voor iedereen”, vandaar dat op de parken bijna alle faciliteiten bij de prijs inbegrepen zijn. Alle gasten kunnen gratis gebruik maken van de zwembaden (zoals bijvoorbeeld Scheldorado te Terneuzen), (overdekte) speeltuinen, midgetgolfbanen, activiteiten van het animatieteam en nog veel meer. Peter Gillis is van mening dat iedereen recht heeft op vakantie en steunt daarom al jaren diverse goede doelen. Zo wordt er elk jaar in samenwerking met Stichting Verwen Event een verwenevent georganiseerd op Vakantiepark Prinsenmeer waarbij ruim 150 gezinnen met gehandicapte kinderen een vakantiewens zien uitkomen die ze normaal niet kunnen verwezenlijken.

“Een perfecte match” noemt Gert-Jan Mensink, voorzitter van zowel Stichting kidsvaKANSie Zeeuws Vlaanderen als van de projectencommissie van serviceclub Kiwanis, het motto van Oostappen en dat van Kiwanis en Nationaal Fonds Kinderhulp. Deze sluiten naadloos op elkaar aan.

Nationaal Fonds Kinderhulp: Maakt geluk mogelijk! Met dit motto helpt deze landelijke organisatie kinderen met minder kansen. Het Nationaal Fonds Kinderhulp streeft naar een gelukkig leven voor alle kinderen in Nederland. Helaas maken armoede en ernstige problemen thuis dit voor veel kinderen onmogelijk. Zij staan langs de zijlijn en kunnen niet meedoen met leeftijdsgenoten. Kinderhulp geeft ze bouwstenen om te kunnen werken aan hun eigen geluk in dit geval in de vorm van een vakantie, om even aan de ellende te ontsnappen. Kinderhulp zal de nationale selectie en toewijzing van de gratis vakanties voor haar rekening nemen zodat de objectiviteit gewaarborgd blijft.

De doelstelling van Stichting kidsvaKANSie Zeeuws Vlaanderen is: “We willen gezamenlijk kansarme gezinnen met kinderen uit heel Nederland de mogelijkheid bieden een vakantie te vieren in Zeeuws Vlaanderen. Daarmee helpen we kinderen, maar zullen we ook Zeeuws Vlaanderen als vakantieland in de schijnwerpers zetten” aldus Gert-Jan Mensink.

260 gezinnen met kinderen, die door omstandigheden niet in staat zijn op vakantie te gaan in Zeeuws Vlaanderen wél een mooie week vakantie kunnen laten beleven dat is waar de heren Gillis en Mensink voor staan.

Voor meer informatie:

Oostappen Groep Vakantieparken