Opening nieuwe Kiwanis Boeken- en platenwinkel te Valkenswaard

Sinds jaar en dag organiseert Kiwanis Valkenswaard “Dommelland” met zeer groot succes haar traditionele boekenmarkt tijdens Hemelvaart. Om dit succes nog groter te maken en om veel meer fondsen te genereren voor de doelen welke wij ondersteunen zijn wij enkele jaren geleden in staat gesteld om een “winkel” te openen in Valkenswaard: de “Kiwanis Boekenwinkel”. Dit heeft onze opbrengsten een echte push gegeven en de naamsbekendheid van Kiwanis in Valkenswaard e.o. enorm vergroot. Naast de boeken zijn wij ook begonnen met het inzamelen en verkopen van “beeld- en geluiddragers”: LP’s. DVD’s en CD’s. Hiermee voldoen we echt aan een behoefte en verhogen, wederom, substantieel onze opbrengsten en vergroten onze naamsbekendheid.

De club had een “probleempje” gelegen in de opslag van alle boeken, LP's CD’s en DVD’s. De voorraad aan boeken, zo’n 40.000 stuks, lag in opslag waar ook de sortering werd gedaan. Verkoop en opslag lagen ver uit elkaar. Wij konden hier echter door omstandigheden niet blijven en moesten op zoek naar een nieuwe locatie waarbij wij, indien mogelijk, opslag en verkoop konden combineren. Daarin zijn wij geslaagd! Nu verkoop en opslag in dezelfde ruimte aanwezig zijn en wij meer vloeroppervlak voor de verkoop hebben gekregen, is ons daadwerkelijke aanwezige winkelaanbod drastisch vergroot in een nieuwe en prachtige winkel gelegen in het centrum van het mooie Valkenswaard. Met man en macht hebben wij gewerkt aan het inrichten van de winkel. Wat zeer goed is dat dit een gemeenschappelijk gebeuren is geworden, waarbij niet alleen de leden een rol hebben gespeeld. Ook de partners/kinderen van onze leden hebben er erg veel tijd en werk in gestoken om er een prachtig geheel van te maken. Sterker nog, veel partners zijn nu ook “onderdeel” van de winkel geworden en zorgen voor de “bemensing” tijdens de openingsuren van de winkel (donderdag en zaterdag van 11:00 uur tot 17:00 uur). Enorm goed voor de onderlinge band binnen de club.

Het publiek weet ons ook goed te vinden, wat blijkt uit de extra inkomsten door verkoop en de aanvoer van nieuwe boeken & platen welke wij dan weer tegen zeer aantrekkelijke prijzen verkopen. Wij ontvangen veel complimenten voor dit nieuwe initiatief. Middels deze nieuwe winkel hebben wij een nieuwe stap gezet in onze fundraising op continue basis, de bekendheid van Kiwanis in het algemeen en de club Valkenswaard in het bijzonder.

Wij zijn uiteraard zeer bereid om collega clubs het concept te laten zien en, indien gewenst, met raad en daad bij te staan indien er wellicht zelfde initiatieven worden ondernomen.

Paul van Olst

Voorzitter Commissie Media & Communicatie