Rivierenland Rally 2011 Kiwanis Tiel

Kiwanis Tiel organiseert op zondag 2 oktober 2011 de Rivierenland Rally. De Rivierenland Rally staat voor een dag vol rijplezier en sportiviteit, omlijst met de geneugten van culinaire fijnproeverij. Doelstelling van de Rivierenland Rally voor Kiwanis is het bijeenbrengen van gelden voor de goede doelen die Kiwanis in 2011 steunt: Voedselbank Tiel en Stichting Heartbeat.

De Rivierenland Rally is geen snelheidsevenement. Vanzelfsprekend is er voldoende sportieve uitdaging voor de ervaren deelnemers en voor de starters is er uitgebreide uitleg en begeleiding. Het is een mooie toerrit door de Betuwe.De start is om 11.30 uur vanuit Heerlijkheid Mariënwaerdt. Vanaf 10.00 uur bent u welkom met uw auto.

Deelname staat open voor alle auto’s tot bouwjaar 1985 en bijzondere auto’s, cabrio’s en sportauto’s met een recenter bouwjaar. Deelname per equipe van 2 personen kost € 160,-. Extra personen kunnen zich aanmelden à € 60,-.De Rivierenland Rally is inclusief lunch en wordt afgesloten met een diner.

Meer informatie en inschrijven: www.rivierenlandrally.nl

Voedselbank Tiel:
Nederland telt op dit moment ongeveer 60 voedselbanken met meerdere uitdeelpunten. De Voedselbank Tiel werkt in de regio in en om Tiel en levert wekelijks aan tussen de 60 en 80 gezinnen een voedselpakket. Een voedselpakket is bedoeld als noodhulp aan die personen die voor kortere of langere tijd financieel niet rond kunnen komen. In samenspraak met Kiwanis Tiel gaat de Voedselbank Tiel een project opzetten om de kinderen in de gezinnen extra te verwennen. Meer informatie: www.voedselbank-tiel.nl

Stichting Heartbeat:
De wereld staat op z’n kop wanneer je hoort dat je kind hartproblemen heeft. Jaarlijks overkomt het zo'n 1400 gezinnen en moeten er levensreddende operaties uitgevoerd worden. Stichting Heartbeat biedt gezinnen die dit door moeten maken plezier en ontspanning door een vakantie of een leuk dagje uit te organiseren. Daarnaast zet Stichting Heartbeat zich in om meer defibrillatoren in het straatbeeld te krijgen.

In 2008 heeft Kiwanis Tiel zich ook ingezet voor deze organisatie middels een benefiet concert van Laura Fygi. In 2011 zal er samengewerkt worden met Stichting Heartbeat aan de fondsenwervende kant tijdens het HeartGolf toernooi en bij de organisatie van een eendaagse activiteit voor gezinnen, welke in de regio zal plaatsvinden. Meer informatie: www.stichtingheartbeat.nl