Schenking Kiwanis poppen aan het Ropcke Zweers ziekenhuis in Hardenberg

Bericht van Paul Bollen, voorzitter commissie fundspending/fundraising.
Vanmiddag, 20 juni 2018, hebben Paul Bollen, Hans Morsink en Rieks Moller namens Kiwanis Club Almelo een cheque ter waarde van € 750,- aangeboden aan Netty Westerhof, medisch pedagoog bij de kinderafdeling van het Ropcke Zweers Ziekenhuis te Hardenberg. Hiervoor kunnen Kiwanis poppen worden aangeschaft. Bert Dannijs van Kiwanis Club Arnhem, namens Stichting Kiwanispop (www.kiwanispop.nl), had 2 grote dozen poppen met viltstiften meegenomen. Als de poppen op zijn kunnen dankzij onze gift nog 3 extra dozen besteld worden! De poppen worden gemaakt door mensen van Siza, bekend van het Dorp van Mies Bouwman. Dit zijn mensen met een beperking/achterstand tot de arbeidsmarkt. Zo kunnen we dus spreken van een win-win situatie!

Netty vertelde ons aangrijpende verhalen waarin de kinderen veel steun hebben aan de pop ter voorbereiding van een operatie of geborgenheid/steun tijdens het ziekteproces. Met behulp van de viltstiften kan de pop helemaal tot persoonlijke knuffel gemaakt worden. Kijk voor meer informatie op bovenstaande website van Stichting Kiwanispop. De foto is gemaakt door Rieks Moller.