Voor Sint doet Ieder kind ertoe

Ook dit jaar bezoekt Sint met hulp van Kiwanis club ’s-Hertogenbosch kinderen die helaas minder zorgeloos opgroeien. Zo wordt het wereldwijde motto van Kiwanis - “Serving the Children of the World” – ook in ’s-Hertogenbosch in daden omgezet.

Voor sommige kinderen is de kans dat Sint aan de deur klopt niet groot. Het Nationaal Fonds Kinderhulp berichtte afgelopen week in de media dat ruim 15.000 schoentjes in Nederland dreigen leeg te blijven. Bijvoorbeeld ten gevolge van geldgebrek, ziekte, psychische problemen of spanningen.

Kiwanisclub ’s-Hertogenbosch zet zich lokaal al jaren in dat kinderen niet worden vergeten in de sinterklaastijd. In samenwerking met diverse lokale maatschappelijke organisaties zoals Farent, Quiet, Stichting VEADS, Maatschappelijke Opvang Den Bosch en wijkteams worden dit jaar 85 kinderen uit ’s-Hertogenbosch op 24 en 30 november en 1 december verrast door een bezoek van de Sint en zijn Pieten met persoonlijke cadeaus. Kiwanisclub ’s-Hertogenbosch organiseert al deze bezoeken zelf en sponsort alle cadeaus.
Want voor Sint en Kiwanis doet ieder kind er toe!

Kiwanis Club ’s-Hertogenbosch (sinds 1983) is een gemengde serviceclub met 25 leden tussen 35 en 80 jaar. Met meer dan 600.000 leden wereldwijd en 110 clubs in Nederland wordt invulling gegeven aan “Fun, Friendship and Fundraising”. Samen willen Kiwanisleden een betere wereld creëren voor kinderen door projecten met impact.

Voor meer informatie:

Machteld Bongenaar