Wijnacties Kiwanis 2019

WijnSpijs diner en Wijnproeverij

De Kiwanis clubs Hilversum-Baarn en Laren organiseren twee keer per jaar samen een wijnactie. In de editie van dit voorjaar zijn er zelfs twee aantrekkelijke evenementen in april waarop iedereen welkom is

Ons succesvolle project: een wijnspijsdiner

Voorafgaand aan de wijnproeverij organiseren wij een sfeervol WijnSpijsdiner, waarbij de nieuw geselecteerde wijnen zullen worden gecombineerd met culinaire hoogstandjes. Iedereen is van harte uitgenodigd om aan dit bijzondere diner deel te nemen. Neem ook je partner en/of vrienden mee, want we hebben voldoende ruimte. We serveren een amuse met Cava, een 5-gangen diner met wijnen uit onze nieuwe collectie en koffie/cappuccino/thee. De all-in prijs bedraagt € 52,50 p.p. waarvan tenminste € 10,- ten goede komt aan het goede doel.

Het diner wordt gehouden op donderdag 4 april in Restaurant Greenfields te Baarn. Ontvangst is vanaf 18 uur, om 19 uur gaan we aan tafel. Als je hieraan wilt deelnemen, dan kun je je tot 30 maart opgeven door op deze link te klikken.

Top wijnen, olijfolie en… likeur! Voorjaars wijnproeverij

Onze voorjaars wijnproeverij - met muzikale omlijsting door het Waldeck Combo - wordt gehouden op zaterdag 13 april tussen 14 en 17 uur in Watertoren in Bussum. Behalve onze speciaal geselecteerde wijnen zijn ook de ambachtelijke producten van destilleerderij VanLeon weer te bestellen. Deelname aan de proeverij is gratis en aanmelding is niet nodig. En je kunt de Watertoren beklimmen!

Bestellijst en beschrijvingen van ons nieuwe assortiment vind je in de downloads. Mocht jouw favoriete wijn van een vorige proeverij er niet bij staan, dan kun je dat aan ons laten weten en proberen wij deze wijn toch te leveren. Bij verhindering op de wijnproeverij is het toch mogelijk wijnen te bestellen als je een ingevulde bestellijst bij ons inlevert.

De opbrengst gaat dit keer naar St. Achter de Regenboog

Onze verkoopprijzen zijn gelijk aan de gangbare winkelprijzen, maar bij ons komt bijna 30% ten goede aan het goede doel. In het najaar van 2018 zijn dat Stichting Poolse Weeskinderen Naarden die educatieve doeleinden voor kinderen in Poolse weeshuizen steunt en Stichting Mzee Kambee die kansarme Maasai-kinderen in het Tanzaniaanse dorp Nadanya en omstreken helpt naar school te gaan. Deze keer gaan we voor Stichting Achter de Regenboog, die kinderen en jongeren ondersteunt bij het verwerken van het overlijden van een dierbare, zodat deze ingrijpende gebeurtenis geen belemmering vormt om een gezond volwassen bestaan op

Het motto van Kiwanis is al meer dan 100 jaar 'Serving the Children of the World'. Met de opbrengst van de wijnverkoop worden kindgerichte goede doelen ondersteund. Na aftrek van de inkoopkosten is in 2018 een totale netto-opbrengst van maar liefst 7.376,88 euro gerealiseerd voor de Poolse weeskinderen en Mzee Kambee.

Locatie WijnSpijsdiner (donderdag 4 april, ontvangst vanaf 18 uur, diner 19 uur):
Restaurant Greenfield’s, Amsterdamsestraatweg 42, 3741 GS BAARN
Locatie voorjaars Wijnproeverij (zaterdag 13 april van 14 tot 17 uur):
Watertoren Bussum, nabij station Bussum-Zuid

DOWNLOADS APRIL 2019: